Apariția recentă la Editura Institutul European a
lucrării, Lectia uitata a educatiei.
Intâlnirea micului prinț cu vulpea, semnată de cunoscutul filosof al
educației, prof. univ. dr. Emil Stan, redeschide, între altele, și unul dintre
cele mai controversate dosare ale actualei reforme școlare ce vizează, cum se
știe, spațiul educațional european în integralitatea sa. Este vorba despre
ampla schimbare de paradigma prin care se trece de la educaţie, respectiv de la
formarea personalităţii, la învăţare, adică la achiziționarea de competenţe şi
deprinderi, fapt care a produs schimbări radicale atât în (re)definirea idealului
educațional, al curriculei școlare, cât și în cel al stabilirii profilului de
personalitate umană pe care-l proiectează școala.
Care este idealul de om către care se îndreaptă
astăzi învățământul european? Ce impact are asupra școlii și educației
sistematice lumea Internetului și a realității virtuale? Îl va înlocui, așa cum
susțin multiple voci, homo videns pe homo sapiens? Cum pot fi atinse, în mod
concret, cele patru mari obiective ale învățământului european: „a învăța să
știi”, „a învăța să faci”, „a învăţa să trăieşti împreună cu alţii”, „a învăţa
să fii”?
Sunt întrebări la care vom încerca să răspundem
împreună cu dumneavoastră, doritori în a participa la dezbatere prin
intermediul telefoanelor RRC.
Invitat: prof. univ. dr. Emil Stan
Inregistrarea audio a dezbaterii o gasiti pe pagina Radio Romania
Cultural la adresa:
http://main.radioromaniacultural.ro/planeta_radio_izvoare_de_filosofie_luna_noiembrie_2014-24363
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu