Vorbim tot mai mult în ultima vreme
despre „cultura virtualității reale”, respectiv despre o nouă formă de reprezentare
asupra lumii ce-și are izvorul în „societatea rețelei”, generată de utilizarea
globală a internetului.
Internetul, cum subliniază o serie
de cercetări recente, nu este doar un mod revoluționar de comunicare - întrucât
a interconectat în rețea toate celelalte mijloace de comunicare în masă - ci și
o formă irepresibilă de schimbare a habitatului nostru mintal, adică a
sistemelor de credințe și valori ce însoțesc, de la naștere și până la moarte,
orice făptură umană.
Care este sensul și cât de adânci
sunt schimbările produse în stilul nostru de viață, sub impactul discursului
mediatic și al comunicării prin internet? Cum ne este afectată viața personală
și ce tipuri de remodelări ale spațiului public își au izvorul în informațiile
propagate de cultura rețelei și a diverselor canale din mass-media? Pe scurt,
care este impactul acestei „societăți în rețea” asupra culturii noastre
personale și, deopotrivă, publice de ieri și de azi?
Acestea întrebări, sugerate de
problematica extrem de incitantă a celei mai recente lucrări a cunoscutului
editor, filosof și sociolog al culturii, prof. univ. dr. Constantin Schifirneț,
Mass media, modernitate tendențială și
europenizare în era internetului, vor constitui și provocările dezbaterii
noastre din această săptămână.
Aștept ca de obicei intervențiile
dvs. radiofonice la cunoscutele numere de telefon ale RRC.
Invitat: prof. univ. dr. Constantin Schifirneț
Inregistrarea audio a dezbaterii o gasiti pe pagina Radio
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu