Una dintre problemele care
îngrijorează cel mai mult eticienii și oamenii de știință contemporane este
răspândirea exponențială a fake news-urilor și a pseudoștiinței. În mod
paradoxal, epoca în care avem cel mai facil acces la informație a devenit și
epoca în care suntem cel mai susceptibili să ne formăm opinii false și să
credem în teorii cu totul fantasmatice, îmbrăcate într-un limbaj care-l imită pe
cel științific.
În cele 50 de minute pe
care le avem astăzi la dispoziție, vom analiza care sunt motivele acestei
„pandemii informaționale”, precum și care sunt modalitățile pe care le avem la
îndemână ca, prin intermediul dezvoltării abilităților de gândire critică de la
o vârstă cât mai fragedă, precum și prin alfabetizarea științifică a noilor
generații, să combatem credințele științifice false, precum și informațiile
eronate care circulă pe internet. Ce este pseudoștiința? De ce suntem înclinați
să ne încredem în informații dovedite ca fiind false și care sunt mecanismele
neurologice care ne predispun către astfel de credințe? Care sunt cele mai
importante mituri răspândite la nivelul publicului larg despre creier și cum
pot fi ele demascate?
Acestea sunt doar câteva
dintre întrebările la care vom încerca să schițăm niște răspunsuri alături de
invitata mea din această seară Adriana Vasile, cercetător în neuroștiințele
educației și președinte al ONG-ului Re-Design, o organizație care-și propune
promovarea schimbării paradigmei tradiționale a educației prin proiectul
CEREHARD, prima instituție de educație diferită de standard din România.
Vă așteptăm și pe dvs. să vă alăturați dezbaterii
noastre, ca de obicei, vineri, începând cu ora 21.10, pe undele Radio România
Cultural sau online pe www.radioromaniacultural.ro .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu