„Mi-au trebuit
patru ani să învăț să desenez ca Rafael, și o viață întreagă să învăț să
desenez ca un copil”.
Vom lua această
confesiune ce aparține celebrului pictor Pablo Picasso ca amorsă în dezbaterea
din această săptămână a întâlnirii noastre pe calea undelor, o dezbatere ce
aduce în prim plan problematica unor incitante cercetări interdisciplinare,
pedagogice, psihologice și filosofice legate de arta practicată de copii.
Numită cu diverse
sintagme, precum „artă ingenuă” ori „arta infantilă”, această formă de expresie artistică,
generată de creativitate copiilor, se dovedește tot mai enigmatică pe măsură ce
este investigată teoretic ori luată ca model de imitație de către artiștii
adulți, de ieri și de azi, aflați cu toții în căutarea de noi soluții și
procedee plastice de exprimare.
Este arta infantilă o artă autentică, în condițiile în care copii desenează ori pictează, o știm cu toții, jucându-se? Putem vorbi despre artă în absența unei intenționalități dirijate? Simplu spus, care sunt acele elemente care ne îndreptățesc să vorbim, într-un mod întemeiat estetic, despre o artă a copiilor?
Este arta infantilă o artă autentică, în condițiile în care copii desenează ori pictează, o știm cu toții, jucându-se? Putem vorbi despre artă în absența unei intenționalități dirijate? Simplu spus, care sunt acele elemente care ne îndreptățesc să vorbim, într-un mod întemeiat estetic, despre o artă a copiilor?
Vom fi însoțiți în această incursiune în lumea
artei copiilor, chiar de Ziua
internațională a copilului, de către d-na Adriana Brăileanu, dr. în
filozofie și prof. de arte plastice la Liceului de Artă „Carmen Sylva”, din
Ploiești.
Realizator:
Constantin Aslam
Conexiuni:
https://www.facebook.com/izvoaredefilosofie
Puteți asculta înregistrarea emisiunii, dacă faceți click aici
Puteți asculta înregistrarea emisiunii, dacă faceți click aici
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu