Încă de la primele modele educaționale ale
Antichității clasice, filosofia a jucat un rol central în formarea tinerilor.
Alături de activitățile sportive și de educația științifică, ea a fost unul
dintre pilonii centrali ai idealului paideic grecesc. Odată cu trecerea
timpului însă, diverse discipline ale științelor moderne, de la antropologie la
psihologie și de la sociologie la fizică, au preluat din subiectele care, în
mod tradițional, cădeau sub autoritatea filosofiei.
Tocmai
de aceea, pentru emisiunea din această săptămână, vă propunem o dezbatere
despre starea actuală a învățământului filosofic și despre soluțiile care ar
putea fi aplicate în viitor în vederea îmbunătățirii acesteia. Care este rolul
filosofiei în învățământul preuniversitar și universitar? Care sunt abilitățile
pe care elevii și studenții le dobândesc pe urma studiului filosofiei? De ce
este necesar să regândim sistemul de învățământ pe modelul paideei grecești?
Acestea
sunt întrebările de la care pornim discuția din această săptămână de la Izvoare
de filosofie, alături de Constantin Vică, lector universitar doctor al
Facultății de filosofie din cadrul Universității din București și cercetător al
„Centrului de cercetare în etica aplicată” (CCEA).
Vă
așteptăm să vă alăturați acestei incursiuni în etica circulației informațiilor
pe internet, ca de obicei, vineri, pe data de 13 Mai, începând cu ora 21.10, pe
frecvențele Radio România Cultural sau online pe www.radioromaniacultural.ro .
Realizator: Cornel-Florin Moraru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu